24 Kasım 2012 Cumartesi

Doğum Sonrası Mucize Kilo Verme Yolları-3 Haftada 30 Kilo

Doğum sonrası kilo vermenin yolları
   Kilolu insan diğer insanlar arasında sürgünde gibidir. Adı konulmaz bir ırk ayrımı vardır aslında. İnsan bunu zayıfken göremez, kimse dile getiremez ama şişman ve zayıf ayrımı diye hayatın her alanında bir eşitsizlik vardır. Öyle ki bu eşitsizlik siyahlarla beyazların arasındakinden daha acı ve daha aşılmazdır.   
   Çok küçük yaşlarda kilonun insan hayatını nasıl mahvettiğini görüp benimsedim. Benden 6 yaş büyük ablam aşırı kiloluydu ve onunla birlikte ben de hep üzülerek büyüdüm. Çocukken kilolu değildim, ilk gençlik yıllarında biraz almaya başladıysam da toplu, ya da balık etli denecek durumdaydım. Şu anki kiloma (130) gelmem son birkaç sene içinde oldu. Doğum yaptım çünkü.ilk doğumumu...Doğum sonrasında bir türlü kilo veremedim.Diyetler yaptım veremedim, aldım, aldım…
DOĞUM SONRASI KİLO VERMEK
   Kilolu olma gerçeği ; sizin o durumunuzu hiç kabul etmemenize rağmen, yarınları düşünürken kendinizi hep zayıf hayal etmenize rağmen, her an zayıflayacak ve hayatınızın değiştirecek –miş- gibi görünmesine rağmen kendinizle kavga ederek yaşadığınız ve süreçleri dağılıp giden eşitsiz zaman dilimleri arasında nefes almaya çalışmaktır .

    Yakın dostlar, arkadaşlar incitmemek ya da kırmamak adına asla dile getirmeyebilirler; ancak “ooo aman da yüzüne yakıştı mı bu kilolar”, gibi patavatsızca ve sizin içinizden ağzına bir tokat aşketmeyi geçirdiğiniz insanlarla da karşılaşırsınız. En sevmediğim patavatsızlar da onca zaman görüşmemenize rağmen tesadüfen karşılaştığınız ve ilk önce kilolarınızı fark edenlerdir. “ AAAAA ne kadar şişmanlamışsın”, tebessüm edersiniz tabi kırmamak adına. Ancak içinizdeki niyetler size kalmıştır!!!!
   Hafif kilolu zamanlarda kıyafet seçmek tam bir işkenceyken, günümüz müteşebbisleri aşırı kilolulara uygun kıyafet mağazaları açmış, ancak kıyafetleriniz tamamen onların zevklerine ve duygusal ($)'lıklarına kalmıştır...Kalabalık sülalenizin düğünlerinde hep siyahı tercih edersiniz, zira siyah elbise göbeği ve kalçayı iyi kapatır. Hep o açık renk elbiseyi giyeceğiniz düğün ertelenir. Sonrasında baktığınız onlarca hatıra resimlerinde hep koyu renk giydiğiniz hemen fark edilir.
   Bunlar bir çok kilolu insanın yaşadığı ortak sorunlardır muhtemelen … Ancak kendi özeli farklıdır her insanın. Ablam hep, bir sabah ; çok zayıf ve kusursuz bir bedene sahip olarak uyanacağına inanır. Bazen bana bakar ve üzülür; “ Sen der böyle değildin, sonunda benim gibi oldun, keşke eski halindeki gibi kalsaydın”. İşte o zaman içime oturan acıyı kimseye tarif edemem. Sanki şişmanlık bize verilen bir cezaymış gibi, bir karaymış gibi…
  
   Büyüklerle küçüklerin arasında olabilir, kardeşler arası olabilir, çocuk ve ebeveyni arasında olabilir, eşler arasında olabilir, örnek o kadar çoktur ki… Mükemmel bir karakteriniz olabilir, çok becerikli olabilirsiniz, tüm dünyayı içine sığdıracak bir kalbe sahip olabilirsiniz, bir çok insanda bulunmayacak meziyetlere de sahip olabilirsiniz, ama kilonuz olmasa… Kilolar tüm bu artıları örter, sizi zayıf ve eksi duruma getirir. Diğer insanlar bunu öyle algılar çünkü…
   Ben bu hale bilhassa doğumdan sonra geldim. Baktım doğumdan sonra zayıflamanın yolları varmış, ne bulduysam denedim ama yok...

   Kendi ailem adına yemek her zaman bizi birleştiren bir olguydu. Güzel yemekler yapılır tüm aile bireyleri bir araya gelir, tıka basa yenir, üstüne tatlı şeyler v.s. Bedenim ve ruhum bunu öylesine kabullenmiş ki, akşamları masa kurmadan ne kadar atıştırsam da kendimi doymuş hissetmiyorum. Mutsuzken, canım sıkkınken bakıyorum ki hep mutfaktayım ya güzel bir şeyler yapıyorum, ya da pastaneden, kafeden aldığım şeyleri yiyorum.
DOĞUM SONRASI KİLO VERMEK
  Sabah kalkıp kıyafet seçmek, güzel buluz ve kazakların üstüne giydiğim, yelek, ceket ve hırka eziyetlerinden bıktım. Yaz kış üzerimde uzun bir şeyler, göbeğimi saklayan, yelek ya da tunik türü şeyler. Çok sevmeme rağmen son 3 yıldır kot pantolon giymiyorum. Resmi kurumda çalışıyorum ama hafta sonları da hep bol bedenli kumaş pantolonlar giyiyorum. Havaların sıcak olmasını istemiyorum bazen, çünkü soğuk havada kat kat giyiniyorsunuz, ama yazın uzun uzun bluzlar, üzerine ince yelekler. Bir de büyük beden mağazalarının zevkleri(!!) terziye sık gitmeme neden oluyor. Sağ olsun terzimiz de bir güzel dikse, bir beceremiyor…Doğum sonrası aldığım bu kilolardan kurtulmak istiyorum.
   Yaşamayan bilemez ya, şişmanlık insanın içindeki ruhu, kafese kapatılmış bir kuş gibi esir etmektedir. Ben ruhumun huzur bulmasını istiyorum, artık bedenimin ve ruhumun çektiği bu acıdan kurtulmak istiyorum. Çok açık ve basitçe içimden gelen bunlar…
  Şu an ablam da dahil olmak üzere kimse bilmiyor bu programa başlayacağımı. Ben artık bu yola girdim, zayıflayacağım, bu sürgünden kurtulacağım ve ablam da benden cesaret alarak inanmaya başlayacak… 
   
  Normalde de biraz kiloluydum ama doğum sonrasında hızla kilo almaya başladım ve bu hale geldim.O kadar kısa bir süre içinde oldu ki bu, artık bu gidişattan korkuyorum. Doğum sonrası kilo vermenin yolları nelerdir, ne gibi yöntemleri vardır. Bu zor dönemi sizin sayenizde atlatacağım inşallah...
Aslı Ağlayan
Rize

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder