23 Kasım 2012 Cuma

DOĞUM SONRASI NASIL KİLO VERDİM? 4 AYDA 35 KİLO KALICI ZAYIFLAMA YÖNTEMİ

   
 Sağlıklı zayıflamak için doğum sonrası kilo verme yolları burada...
   Evliyim. Ama bu halimle, bekâr olsaydım eminim benim tercih edeceğim değil de beni tercih eden bir insanla evlenmek zorunda kalırdım. Kendime güvenim olmazdı. Çünkü gerçekten insan ruhu, bedeniyle bir bütün. Sizin kendi beğenmediğiniz bir görüntüden başkalarının hoşlanmasını beklemek gerçekten büyük bencillik olurdu. Şişmanlık psikolojisi evli insan için de, bekâr insan için de benzer özellikler taşıyabilir. Ancak şiddetlerinin farklı olduğuna inanıyorum. Bekâr olsaydım sırf kilolarım yüzünden yüzüme kapanacak kapıların ağırlığına, kariyer planlarımın başlamadan bit-iril-mesine tahammül edemezdim.
DOĞUM SONRASI KİLO VERMEK
    Sağlıklı zayıflamak için kendimi gerçekten hazır hissediyorum. Çünkü yaş olarak artık gençliğin geri gelmeyeceğini biliyorum. Ama ruhen, gençlik duygusunu yaşamaya devam edebileceğimi, bedenen bu görüntüyü sağlayabileceğimi biliyorum. Kemiklerimin, kaslarımın, ayaklarımın en önemlisi de ruhumun artık fazla kiloya dayanacak tahammülleri olmadığını da biliyorum. İtiraf etmeliyim ki, kilo sorunumu tek başıma halledecek kapasitede olmadığımı da biliyorum. Sağlıklı zayıflamak için yola birlikte çıkacağım insanlar (yani sizler)sayesinde yolun zor ve meşakkatli kısmını rahatlıkla aşabileceğimi ve sonrasında aldığım taktik, sahip olduğum bilinç ve kararlılık sayesinde sonuna kadar tek başıma gitme cesaretine sahip olacağıma inanıyorum. İnanmadan bir eyleme dahil olmak, sadece kuru bir şans olasılığından medet ummaktır. Ve belki de bu şans sahibini hiç bulmayacaktır. İnanmadan başlayıp, bile bile sonunda hayal kırıklığıyla başbaşa kalmaktansa, mevcut durumun vehametinin farkına varıp kararlı adımlar atmak en doğru seçimdir.
DOĞUM SONRASI KİLO VERMEK
Aslında sağlıklı zayıflamak için herhangi bir çaba içine çok fazla girdiğimi söyleyemem. Bunun en önemli nedeni iştahımı frenleyebilecek kapasitede olmadığıma inandığım içindir. Yani tekrar başa döneceğimi bile bile diyet yapmamın mantığı yoktu. En hızlı kilo artışımı 6 ay sigarayı bıraktığımda yaşamıştım. 66 kilodan bir anda 80 kiloya çıktım. İçinde bulunduğum yoksunluk duygusunu bastırma isteğim tek bahanemdi yemek yemek için. Sonra iniş çıkışlar yaşadım. Diyet mantığıyla değil ama biraz yediklerimin çeşidini ve miktarını ayarlayarak yaşadığım iniş çıkışlardı bunlar. Çünkü ne zaman bir diyet için karar versem, inanılmaz bir şekilde iştahım açılıyordu. Ve yemek olayı aklımdan hiç çıkmıyordu. Yani iki günden uzun sürmüyordu diyet olayı. Başarısız olmamın bence en etkili ve gerçek sebebi doğru bir yeme kültürüne sahip olmayışımdı. Yaşamak için yemeye değil, yemek için yaşamaya programlanmış gibiyim. Dengeli ve sağlıklı beslenme kavramı neredeyse hayatımın hiç bir döneminde ciddiye almadığım bir konuymuş. Yemeğin lezzetli olması ve karnımın doyması benim için kafiymiş. Kilolarımdan rahatsızlık duyduğum ilk an doktorumun yönlendirdiği diyetisyenin, bana "sen obezsin" dediği andı. İlk o zaman uyandım ama verdiği diyet listesine bakınca "ben bunu hayatta yapamam" dediğimi biliyorum. Ve bütün bunları söyledikten sonra ideal kiloda olamamamın sebebini bilinçsizliğime ve iradesizliğime bağlıyorum.
   Peki ya hamilelik sonrası? Doğum sonrası kilo vermenin yollarında da aynı meşaketli yolculuk var. Hatta daha fazlası. Doğum sonrası kilo verme hiç de sandığınız kadar kolay değil. Öyle bebek dünyaya gelir gelmez erimiyor o yağlar...
   Bence ideal kilo, kişinin fizik olarak kendini en çok beğendiği, kendini o kalıbın içinde gerçekten rahat hissettiği, giydiğini yakıştırabildiği ve başkalarının gözüne abes görünecek fazlalıkların olmadığı, ruhuyla uyumlu bir beden yapısına sahip olmaktır. Ben bazı hesaplamalara göre 49 kilo civarında olmalıyım. Ama hiç kendimi bu kilodaki halimle bilmediğim için nasıl görüneceğimi bilmiyorum. Göz tartısı denilen kavrama ben de inanıyorum. Belki 30 kilo yerine, vereceğim 20 kilo bile, beni ideal bir görüntüye kavuşturabilir. Bu yüzden kendimi en güzel hangi kiloda görürsem o kiloyu muhafaza etmeyi düşünüyorum. Ancak bu şekilde ruh ve bedenin tam bir uyum içinde olabileceğine inanıyorum.

    Sağlıklı zayıflamak için doğum sonrası kilo vermenin yolları burada...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder